top of page
Szukaj

Nie szefuj – prowadź!


ree

„To, co nazywamy zarządzaniem, w głównej mierze polega na utrudnianiu ludziom wykonywania pracy.” – Peter Ducker


Menadżerowie, którzy prowadzą swoich ludzi, zamiast nimi dyrygować, nie tylko osiągają lepsze efekty, ale również tworzą zespół zaangażowany w dążenie do sukcesu w każdym aspekcie pracy i życia. Jak prowadzić swój zespół i osiągać sukcesy?


• Traktuj przywództwo jak służbę.

Firma to odwrócona piramida. Na samym dole stoi menadżer wyższego szczebla, który służy tym niższego szczebla, z kolei oni służą kierownikom w pierwszej linii, a ich zadaniem jest służenie pracownikom. Wszyscy zaś służą klientom.


• Bądź liderem, który służy personelowi.

J.W.Marriott napisał: „moim zadaniem jest motywowanie pracowników, szkolenie ich, udzielanie pomocy i dbanie o nich.“ Dobry lider to ktoś, do którego można przyjść z pytaniem bez obawy. To szef, po którym można się spodziewać informacji i sugestii, a nie wymagań i poleceń.


• Dodawaj ludziom władzy.

Zamiast samodzielnie podejmować każdą decyzję, skuteczny lider pozwala uczestniczyć w procesie decyzyjnym ludziom, którzy bezpośrednio podejmują się tych zadań. Kiedy pracownik może zabierać głos w takich kwestiach, staje się bardziej zaangażowany w dążenie do sukcesu.


• Zarządzasz czy przewodzisz – zdecyduj.

Zarządzanie to mówienie ludziom, za co będą odpowiedzialni. Przywództwo to dawanie im możliwości podejmowania własnych decyzji w ramach wytycznych. Która opcja sprawi, że będą mieć ochotę dokładać wszelkich starań w dążeniu do celów wyznaczonych przez firmę?

 
 
 

Komentarze


Kontakt

Dale Carnegie Poland

al. Generała Sikorskiego 9A/15A

02-758 Warszawa

Telefon: +48 602 675 567

e-mail: szkolenia@dalecarnegie.com

  • LinkedIn
  • Facebook

© 2025 by Dale Carnegie Poland. Powered and secured by Wix

Dziękujemy!

bottom of page